عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت تشكيل اتاق فكر فعال در راستاي ترويج فرهنگ وقف از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه، گفت : ائمه جماعات مساجد و امامان جمعه نيز بايد جایگاه وقف و اهميت آن را براي مردم تبيين كند.
 
به گزارش راسخون، آيت‌الله كعبي، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری هفته وقف با بيان اينكه وقف صدقه آخرت است، خاطر نشان كرد: وقف صدقه مستمر و معامله با خداوند تبارك و تعالي به شمار مي‌آيد.
 
وي با اشاره به اينكه وقف منجر به جاودان ماندن انسان مي‌شود، خاطر نشان كرد: كسي که اموال خود را وقف مي‌كند، نه تنها در دنيا منشا اثرات خير مي‌شود بلكه در آخرت نيز از ثواب آن به طور مستمر بهره‌مند خواهد بود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری به آثار فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و انساني وقف اشاره و تصريح كرد: وقف یک باقيات و صالحات به شمار مي‌آيد.
 
آيت‌الله كعبي، با تأكيد بر اينكه وقف هم جزاي دنيايي در پي دارد و هم جزاي اخروي، بيان داشت:‌ وقف پس‌انداز آخرت است و هرگز از بين نمي‌رود.
 
وي با اشاره به اينكه ائمه جماعات مساجد و امامان جامعه بايد اهميت وقف را در زندگي معنوي و ديني براي مردم تبيين كنند، تصريح كرد: هر كدام از عالمان ديني بايد در مراسم سخنراني خود واقفان نمونه و افراد خير را به مردم معرفي كند تا افكار عمومي را به تلاش جمعي در زمينه وقف سوق دهند.
 
آيت‌الله كعبي به ضرورت احياي موقوفات اشاره و تصريح كرد: احياي موقوفات به ويژه موقوفات حوزه های علميه منجر به خودكفايي، عزت و استقلال حوزه‌هاي علميه مي‌شود، بنابراين وقف در گسترش حوزه‌هاي علميه بسيار اهميت دارد.
 
وي تلاش‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه در سال‌هاي اخير را قابل تقدير دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خيريه اقدامات خوبي در زمينه ترويج فرهنگ وقف و احياي موقوفات داشته و اميدواريم اين روند را همچنان ادامه دهد.
 
آيت‌الله كعبي با بيان اين مطلب كه بايد اتاق فكر فعالي از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه در راستاي احياي موقوفات و ترويج فرهنگ وقف راه‌اندازي شود، بيان داشت: بايد مسائل مربوط به موقوفات به روحانيت نيز اطلاع‌رساني شود تا آنان در راستاي ترويج فرهنگ وقف گام بردارند.
 
وي آموزش وقف و پاسخ به مسائل پيرامون وقف را یکی دیگر از اقدامات ضروری سازمان اوقاف و امور خيريه برشمرد و گفت: اين امر منجر به تبيين بهتر و ترغيب مردم به امر وقف در ابعاد مختلف خواهد شد.
/2759/